tisdag 22 november 2016

Årets Julklapp 2016

Idag avslöjade HUI Research att årets julklapp är utsett och det blev VR-Glasögon.
Då jag inte ens visst det det är för något så har jag fått googlat mig fram, och det står nedanför bilden vad det är.

Är inget som jag själv skulle ha någon nytta av, men däremot så tror jag att mina barn skulle uppskatta en.
Skulle du vilja ha en??


Citerat från Apetech 

"VR eller Virtual Reality är riktigt hett just nu och bland annat Oculus Rift eller HTC Vive som lanserades i början av 2016. För de som inte är redo att lägga flera tusenlappar finns det speciella glasögon som drar nytta av din telefon. Riktig häftig upplevelse för lite pengar!

Men HUR fungerar den?
Man använder särskilda program skapade just för VR som delar in bilden i två olika fält, ett för vardera öga. Sensorerna i din telefon används för att flytta bilden när du rör på huvudet och skapar illusionen av att du är på plats och upplever allt live.

Tänk dig att du sitter på en berg-och-dalbana där du fritt kan titta omkring dig och även på medpassagerarna som åker med dig! Det finns även spel utformade för VR där du är helt inne i spelet och får uppleva det från första parkett. Nästa generations spelupplevelse helt klart!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar